dinsdag 30 april 2013

Oh jee!

Eugénie gaat heur haar verven.



Ik ben een beetje bezorgd.

 U dacht natuurlijk, dat wij Koninginnedag met alle bijbehorende abdicaties en inhuldigingen zomaar voorbij hadden laten gaan.
Niks hoor.



We zijn vroeg opgestaan om de koningin van haar troon te kunnen zien stappen. Live, dankzij Youtube.






We hebben niet gewacht tot Willem IV die troon weer besteeg, want we hadden nog een appeltje te schillen met een schurkachtige benzinepomphouder in Tulette.

Ik had daar vrijdagavond voor een tientje of drie benzine getankt en betaald aan de pomp. Die pomp zei nog, dat ik maar voor 130 euro's mocht tanken.
Blijkt de volgende dag, dat die 130 euro's ook van mijn rekening afgehaald zijn.
Denken ze soms, dat ik Petit Henry fou ben?? (gekke Henkie).
Die zouden we weleens even mores leren!!!!
Hij bleek echter een hele lieve mevrouw te zijn, die het heel vervelend voor ons vond, en uitlegde dat dat altijd zo gaat met betaalautomaten en dat binnen enkele dagen het echte bedrag afgeschreven zou worden in plaats van de reservering van 130 euro. Nog net niet gezoend bij het afscheid en als ze LPG had gehad zou ik de rest van mijn leven bij haar zijn gaan tanken.

Vlak bij die pomp is de chocoladefabriek van Mathilde en Eus moet ongesteld worden, nou... dan weet je het wel.
Het winkeltje van Mathilde is een beetje uit de hand gelopen. Naast duizenden heerlijke chocoladevarianten verkoopt ze nu ook olijfolie, paté's en nog veel meer provencaalse goederen.
En dat de schoenmaakster haar leest volkomen kwijt is zie je in de aangebouwde serre:
















Gauw naar Valréas om de Leclerc leeg te kopen, via twee trocs naar Nyons om lavendel te snuiven en toen nog even langs bij Barbara en haar bende.
Die had toch toevallig twee goudgele, bijna oranje kippen in de oven liggen, dus zijn we maar gebleven.
Leve de Koning.

1 opmerking:

Puck en Pim zei

Het wordt toch niet Oranje ?