maandag 23 juli 2012


Zondag weer bijtijds uit de veren, maar niet zo belachelijk vroeg als zaterdag.

Schilderijen hingen zo weer, dus ik kon in de weer met de voegspons en de plakspaan, zoals ik al liet doorschemeren.

Gisteren kwam er op sluitingstijd, tijdens de borrel nog een Nederlandse meneer langs, die helemaal uit Holland was komen fietsen. Nou ja, vanaf Nancy dan, vanwege het nare weer. Alsof het dan een peulenschilletje was. Hij had een schildersezel op zijn bagagedrager en bleef al verdacht lang hangen.

Inderdaad had hij zich de volgende dag het plekje naast papa toegeëigend, die zich zelfs gewillig liet portretteren. Ik moet zeggen  dat het een mooi portret is geworden.

 

De buurvrouw wilde dat natuurlijk ook wel, maar die was een stuk minder tevreden. Hij had haar een veel te dikke kop gegeven zei ze met een veelbetekenende glimlach toen ze hem toch 15 euro betaalde.
Sjak bleek toch een aardige kerel te zijn, vandaar: www.galeriesjak.nl

Ondertussen schoot ik lekker op en zag de badkamer er uiteindelijk zo uit:



Rineke had deze keer zelfs Rob, die uiteraard met Helmi bij ons op de borrel  was, gestrikt om haar schilderijen naar de kerk te sjouwen, ze had dit jaar alweer de eerste prijs gewonnen.



Vanmorgen liep ik naar Gijs om Finn en co naar het begin van de gorge te brengen,
hebben ze G@#%$&$@# de achterlichtkappen gestolen! Steken er alleen nog maar zes blote lampjes uit zijn kont. Direct bij garage Pascal nieuwe besteld, want we kunnen zo natuurlijk woensdag niet naar Marseille rijden.




Toen ik de kloofzakkers had afgezet was er toch nog blij nieuws.
Leo, de hond van de oma van France, komt voortaan bij ons wonen.
Hij kwam met de auto van Jacques en zit nu vast lekker bij de kachel. Voor het geval.

 




Daarna nog even de kwast in het rond geslagen en zie hier:

 

Nu gaan we snel naar BdP, én bij Rob en Helmi op de borrel.

Geen opmerkingen: