dinsdag 28 februari 2012

Stoere mannen macho!

Na zondag kwam zowaar maandag.
Niet zoveel bijzonders gedaan. Naar Orange geweest om de Carrefour leeg te kopen én natuurlijk een hotdog te eten met prikneusmosterd.
Vervolgens wilde ik natuurlijk nog even langs bij Yves Rocher ;-), want daar krijg je allemaal gratis dingen én 50% korting. Als je tenminste wel twee keer zoveel koopt dan je wilt hebben.
Á l'apéro kwamen de Blancjes naar de Bar du pont, want maandag is pizzadag en daar zijn we dol op!
Duurde natuurlijk weer langer dan verwacht, dat pizzabakken, maar dat heeft als voordeel dat de apéro ook lekker lang duurt. Bijna iedereen weer even gezoend en gesproken.
Jongens praten natuurlijk altijd over stoere dingen en voor ik het wist sprak ik met Werner af om vandaag eens lekker op de moto (frans voor motor) door het bos te gaan raggen. "Je kan dat toch wel, motorrijden?". "Bien sûr, je suis pas pédé! (frans mietje)".
Om twee uur was het zo ver. Ik mocht de crossmoto van Barbara en haar helm, die maar een half maatje te klein was. Het jack van Nikita en handschoenen van Enzo. Die waren erg klein dus toch maar omgeruild met die van Bam.
Het bedienen van de motor was geen probleem. Beetje schakelen, beetje gas geven; Eitje.
Verder ga je gewoon op de pedalen staan en laat je de moto lekker onder je over de geitenpaden dansen.
Bij de eerste enge, steile afdaling ging ik toch maar zitten en dus genadeloos op mijn plaat.
Mét mijn knie onder de benzinetank en op een kei.
Even wilde ik héél graag gewoon thuis op de bank zitten met een borduurwerkje.
Toen de pijn weer wat draaglijker werd, met de zere knie de motor weer aangetrapt en moedig verder. Het ging eigenlijk steeds lekkerder. Als je de moto maar lekker laat dansen en zelf goed in evenwicht staat. Dat vertrouwen hield ik niet altijd vast, na vijfentwintig jaar met mijn luie reet in een of andere Citroën.
Dan ga je dus vanzelf al je spieren aanspannen, die vervolgens door de moto een andere kant op gerekt worden.
IK HÉB EEN SPIERPIJN!!!!!!
Hou me hart vast voor morgen ochtend.
U hoort nog van ons!

Geen opmerkingen: