donderdag 7 juli 2011

Op onze blote knietjes!!

Gisteren vol goede moed op naar Leerdam.
Beau gebeld, die had de radiateur ingebouwd, moest nog een paar kleine dingetjes doen en zou me bellen als het klaar was.
Nu is Leerdam een uurtje rijden en is dit niet de tijd van het jaar dat ik overloop van geduld, dus een stief kwartiertje later met pap in de auto gesprongen en naar Leerdam getogen.
Daar nog een beetje tijd gerekt met een saucijzenbroodje en toen toch maar Beau's winkeltje.
Het zag er allemaal weer gelikt uit. Radiateurtje als nieuw, cilinderkoppie gevlakt en opgepoetst, Beau had al een stukkie gereden en het liep allemaal als een zonnetje. Er moest alleen een beetje olie uit want die stond boven maximum en dat bestaat niet voor niets, dat maximum.

"Oh, dit moet Beau even zien" zei de aardige monteur.

Er kwam water uit de olie aftapdop. En dat hoort ook niet.
Om kort te gaan: de motor van onze trouwe bus is stuk. Heel erg stuk.
Even Eus telefonisch aan het huilen gemaakt en toen overlegd met Beau wat nu te doen.
Daar zijn we eigenlijk nog steeds mee bezig, maar één ding staat vast: Niet met bus naar Frankrijk.

Dan maar met de eend. We zijn immers dol op de eend en vroeger reden we ook heel (Frans)Europa rond met die huppel. De bagage gedecimeerd en een hotelletje boeken in plaats van een camping.
En toen belde Karel. Tenminste hij hing direct weer op want wilde eigenlijk een sms-je sturen, maar heeft een nieuwe telefoon.
Maar als ik je eenmaal gezien heb ben je de lul, dus belde ik hem direct terug. Hij was benieuwd hoe het met ons en vooral de bus was.
Situatie uitgelegd en toen zei hij zomaar:"Dan nemen jullie toch lekker mijn CX Diesel, die staat daar toch maar braaf te wachten op een beetje aandacht."
In eerste instantie natuurlijk dit prachtige aanbod niet aannemen, want zo iets aardigs bestaat al lang niet meer.
Toen bedachten we ons dat het wél Karel was, die dat voorstel deed en die is nog wel zo.
Voorzichtig teruggebeld of hij het zeker wist. Domme vraag.
Vandaar dat wij nu dus in een heerlijke, goed ingereden hemelsblauw metallic voiture du directeur op weg zijn naar ons tweede vaderland.
Zojuist met de Dame (ze heeft nog niet echt een naam omdat we niet kunnen kiezen) onder de douche geweest, want auto's wassen doe je in de regen, dat weet elke boerenlul.
Op wat kleine, of minder kleine pigmentvlekjes na mag ze er best nog zijn.
Oordeelt u zelf, dat van u bederft dat van mij toch niet.


Morgen op naar Hotel Le Bourguignon in Beze en dan door naar Benjamin en Severine in Cluses.

4 opmerkingen:

aukje zei

Bah Bah Bah... Wij huilen too in Cockatoo.
- Want we vertellen natuurlijk wel aan iedereen van onze vrienden met de opblaas bank en de naaimasjien, ook al hebben die hun prive hotel nu.

Zoen over een afstand, en als er niet maat EEN hY in oz was,(en die is schijnbaar in WA), jatten we hier een motor en stuurden we hem op!
X

Oldenzaal zei

Ik zei nog tegen Marjon....wat zijn ze eigenlijk aan het doen? Ja..dat weet ik niet....nee dat weet ik ook niet!!
heel veel plezier en doe voorzichtig. De Wielingaatjes

en pas op voor flitsers....die snelheid zijn jullie natuurlijk niet meer gewend.

Lenneke zei

Had ik maar een 2cv. Ik moet over 2 weken in een Saxo naar de wereldmeeting in Frankrijk.
Heb een nieuwe, heel donkere zonnebril aangeschaft.....
Wens jullie veel plezier!
liefs,
Alweer vanuit Oldenzaal.
Lenneke

keijser karel zei

Zo die ziet er fris gewassen uit. Was denk ik wel 5 jaar geleden.