vrijdag 24 december 2010

Knutselsmurfen

Donderdag weer op tijd onder de dekberg vandaan, het is tijd voor de markt in Nyons.
Die viel een beetje tegen, dus na een bezoekje aan de half afgebroken lavendeldistilleerderij gauw naar de Intermarché, want daar is de champagne voor de helft van de prijs. Jammer dat de één of andere vrek heeft bepaald dat je er maar drie per huishouden mag kopen. En dan moet je ook nog en Intermarché-familypas hebben. En daar hebben we er maar één van.
Toen op naar Valréas, want op één supermarkt kun je niet staan. Lekker binnendoor terug naar huis om van ons tegoed bij Bricomarché (de broer van) een raam te kopen. Dat hadden ze dus niet en het tegoed is maar tot de 31e geldig. Kerstmannetje van een paar duppies gekocht en toen was het tegoed weer tot maart 2011 geldig.
Thuis ging Eus kabouters knutselen en ik eendenbouters.



Vrijdag lekker verslapen, zodat ik wakker werd met een gevoel in mijn nek als of men had geprobeerd me te onthoofden met een eikenhouten guillotine. Gelukkig hebben ze hier verdovende zalf die elk gevoel op de zere plek elimineert. Zeker tijdens de franse revolutie uitgevonden.
Daarna gingen we op weg naar Avignon, maar we besloten net buiten het dorp toch maar niet verder te gaan dan Carpentras om vervolgens in Vaison te blijven hangen. Kofferbak volgeladen met smikkelen en smullen en vervolgens drie uur op zoek geweest naar een houten kraal. De heilige graal komt volgende keer.
Thuis gekomen de baby van de buren heel kort bekeken en toen weer aan het knutselen. De dames een kerststuk en ik een kerstkip in ons gezellige smulkeukentje.


Geen opmerkingen: