vrijdag 8 augustus 2008

Hard labeur

Gisteren zijn we bijna de hele dag op de camping geweest; Tim heeft op de camping de hele dag aan de Mehari geklust en ik heb een paar uur op het bureau van de camping gezeten omdat Barbara en Werner het druk hadden. Tim heeft alle verlichting van de Mehari weer aan de praat en ik heb de telefoon aangenomen (ook in het Frans), wasmuntjes verkocht en de weg gewezen. 's Middags kwamen An en Peet (met de collies, Pim en Sam) en we hebben lekker ziten eten op het balkon. Daarna zijn we nog naar de soiree disco op de camping gegaan met z'n vieren in de Mehari. Heel gezellig maar er werd gewaarschuwd voor politiecontrole richting Mollans en hoewel ik nog mocht rijden vond Werner het geen goed idee dat wij met de Mehari terug gingen naar Mollans omdat de auto nog niet door de Control Technique was (APK). Er leek niets anders op te zitten dan terug lopen en het was al twee uur! We hebben nog even gewacht en Tim is zelfs een eind met de fiets op weg gegaan om te kijken of de gendarme al weg was maar toch vonden we het geen goed idee. De oplossing was: ik zou met de Subaru van Werner en Barbara naar Mollans rijden maar omdat ze die 's morgens vroeg weer nodig hadden moest ik die wel weer terug brengen. Dus Peter en ik weer met Subaru en de Volvo van An en Peet naar de camping, Subaru geparkeerd, en terug naar Mollans met de Volvo. Vier uur lagen we eindelijk in bed!

Vanmorgen hebben we dus uitgeslapen tot en uurtje of 11 (we werden wakken van afwasgeluiden) en daarna zijn Peter en Tim aan de afvoer voor het toilet boven gaan werken. Ze kwamen nog wat spullen tekort die we 's middags in Avignon bij de Brico zijn gaan halen. In de tussentijd hebben An en ik de luiken aan de Grand rue voor de eerste keer in de blauwe verf gezet en elke (Franse) voorbijganger vond het een 'jolie couleur'! Het ziet er dan ook veel beter uit dan de oude bruine kleur.

We zijn dus via de 'depots ventes' (An en Peet verzamelen ook oude spullen) in Carpentras naar Avignon gereden om bouwmaterialen te kopen, nog een Depot Vente gedaan, waar Peter een vleugel van Erard zag staan waar hij verliefd op werd (en waar hij alleen nog maar over praat en er straks ook nog van droomt denk ik) en toen maar besloten geen boodschappen te doen maar te gaan eten bij La Turbine. Barbara raadde ons aan te bellen omdat ze dacht dat ze dicht waren op donderdag en inderdaad. We zijn dus op de camping blijven eten en hebben om twaalf uur nog even met champagne op de 60-jarige verjaardag van Ankie getoast.

Geen opmerkingen: