maandag 11 augustus 2008

geen tijd!

...om het weblog bij te houden! Met An en Peet zijn we diverse rommelzaken en brocantes afgeweest en hebben de hele buurt uitgekamd op 'schatten'. Geen grote dingen meer gekocht maar wel leuke 'hebbedingetjes' waarvan de leukste een suikerpotje, melkkannetje en cakeschotel is van Deens porselein! We hadden het servies (Seagull van B&G) dit voorjaar al in Kopenhagen op een rommelmarkt gezien maar dat was erg prijzig. In Buis op de rommelmarkt stond dus het stelletje op de grond op een deken en ik vroeg wat het moest kosten. 'Nou, dat is een heel verhaal!' zeiden de brocanteurs in het Nederlands! Wat bleek, deze Nederlanders staan dus ook op Franse brocantes en hadden 's morgens over het suikerpotje van de buurman (Franse brocanteur) gereden (omdat hij het midden op de weg had staan...). Zij moesten het hele stelletje aan hem vergoeden voor 40 Euro. Nu hadden zij dus een hele cakeschaal, een heel melkkannetje en een perfect in tweeen gebroken suikerpotje (er waren maar twee kleine scherfjes weg) maar wel bijna onzichtbaar lijmbaar. 'Wat zou je er voor over hebben' vroeg het echtpaar. 'Ik heb geen ideee, ik weet dat het Deens is maar dan houdt het op' antwoordde ik. 'Je mag het voor 5 euro hebben'. Ik wist niet hoe snel ik het moest laten inpakken!
Bij de buurman (de oorspronkelijke eigenaar) tussen z'n andere bordjes en vogels van Deens porselein vond An de eerste en ik de tweede ontbrekende scherf! Nu is het gelijmd en je ziet er bijna niets meer van. 's Avonds hebben we heerlijk zitten eten bij Girocedre in Puymeras; een prachtige tuin, heerlijk eten en zelfs bezocht door de dochter van Sonja Barend (die daar met een vriendin zat te eten).

Geen opmerkingen: