zaterdag 26 juli 2008

Straattheater in Avignon

Het was vandaag (sorry, thuisblijvers) erg warm: 35 graden. En dat is prima weer om wat binnen te doen, want door de dikke muren is het lekker koel in huis. Na onze stuckapriolen gisteren hebben we de smaak te pakken en vandaag waren de gaten in de slaapkamer aan de beurt. Kast veplaatst, papje gemaakt en smeren maar. Tim blijkt er reuze handig in te zijn. Ik wilde het ook wel eens proberen en met de restjes gips heb ik een paar gaten in de keuken gevuld en een gat bij de wc. Ik werk alleen meer met m'n handen dan met gereedschap en binnen de kortste keren was ik van onder tot boven helemaal wit.

's Middags kwam Finn langs om te vragen of we zin hadden mee te gaan naar Avignon omdat daar nu het straattheaterfestival is. We waren om een uur of zeven daar (lange files!) en hebben op een pleintje heerlijk magret de canard (eendenborst) zitten eten en genoten van alle acteurs die een kunstje deden op straat om mensen naar hun theatershow te lokken. Het is een hele aparte sfeer in Avignon op het moment: het is er tot laat nog beredruk op straat, winkeltjes zijn nog open, overal hangen posters van voorstellingen en overal lopen kunstenmakers en nog steeds is het 25 graden. Een groot feest door die stad.










2 opmerkingen:

CJ zei

Haha, lekker aan het oefenen om de gaten op de molslaan te dichten ;)

Aukje zei

Ah! we zijn helemaaaaaaaaaal niet jaloers hoor!! mooi weer, oude gebouwtjes en rode wijn. mmm, wat kan het leven toch goed zijn; ik ben hier helemaal doorweekt als ik het varken weer heb moeten redden...

auk