woensdag 30 juli 2008

Le temps vole!

Na een paar dagen weer even iedereen bijhouden! Het blijft dus heerlijk weer! soms zelfs een beetje te warm maar daar klagen we niet over, zeker niet! We waren dus 's avonds naar Avignon geweest, jezus wat moet ik nog veel vertellen! 'Zaterdagavond was het 'fete de Mollans': de doorgaande weg was afgezet en daar stond een band te spelen. Daarvoor kon je eten op het plein aan lange tafels maar wij hebben met z'n vieren lekker op Balkonia gegeten (op ons balkon) en zijn later naar het feest gegaan. Heel veel bekenden (zowel uit het dorp als van de camping) en een fantastisch feest met teveel wijn, teveel plezier en een te Franse band!

De dag erna zij Finn en Vonne weer vertrokken (nadat Tim en Finn een gaas net hebben opgehangen voor de klimplanten) en hebben wij een dagje 'doucement' gedaan. We hebben een brocante afgestruind in Saint Romain en natuurlijk kwamen we niet met lege handen terug: de oogst van vandaag was een keramieken cigale die nu naast de keramieken hagedis aan de gevel hangt, en twee glazen vaasjes met marmerpatroon. Na die brocante zijn we doorgereden naar Grignan waar ook een brocante was. Weer geen lege handen: drie glaasjes van het ontbijtservies wat we aan het sparen zijn: vergeet-me-nietjes van Arcopal, een heel leuk glazen lampenkapje en twee turquoise schoteltjes om kaarsen op te zetten. Kom maar een keer kijken want ik heb geen foto's gemaakt. Daarna even voor de apero naar de camping waar we besloten om met Thomas, Floor, Hendrik en Koos een pizza te gaan eten. Het was echter zo druk daar dat we uren moesten wachten en besloten om bij La Turbine, hier achter Mollans in de wijnvelden, te gaan dineren. We hebben er heerlijk en gezellig gegeten.

Maandag hebben we de kamertjes voor Denise, Marco, Florence en Pepijn in orde gemaakt, die 's middags aankwamen. We hebben de eerste avond op thuis gegeten en het was ontzettend gezellig! Dinsdag hebben we echt heel veel gedaan: we zijn begonnen met een bezoek aan forteresse de Mornas maar toen we na een giga-klim in de bloedhitte boven waren moesten we anderhalf uur wachten op een rondleiding van een uur en het kasteel was niet te bezoeken zonder rondleiding zei de plaatselijke ridder met flapmuts en dito oren. We zijn toen maar weggegaan want dat ging ons te lang duren en besloten in Orange rond te gaan struinen: terrasje, beetje shoppen (volgens Florence) en we hebben het Theatre Romain bezocht. Het blijft indrukwekkend die Romeinse gebouwen!

Op de terugweg hebben we even 'onze' camping laten zien en besloten daar ook maar gelijk te blijven eten. Florence en Pepijn hebben nog lekker gezwommen in de rivier en klap op de vuurpijl: er was 's avonds een disco! De kids hebben er hun beentjes moe gedanst en Pepijn had al direct twee leuke kleine meisjes gecharterd waar hij de hele avond mee heeft gedanst! Hij komt terug als hij zjn zwemdiploma heeft!
Vandaag zijn Denise, Marco, Florence en Pepijn weer doorgegaan richting le Lavandou en wij zijn vandaag naar Le Motte Chalancon gegaan; daar is een brocante en die kant kennen we nog niet zo goed. Onderweg kwamen we langs een depot vent en we zagen daar een heel leuk buffetkastje en een houten bed in art deco stijl voor weggooiprijzen! Omdat we geen geld hadden, reserveren we het en beloven we het op de terugweg op te komen halen als we een distributeur d'argent hebben gevonden. Ze hebben zelfs nog een deur voor tussen de 'rommelkamers' boven; met kozijn! La Motte Chalancon was een prachtig dorpje, heel pitoresk en vol met bloemen. Jammer dat je toch zo om je heen af en toe Nederlands hoort praten....Ik heb er een prachtige geslepen glazen schaal gekocht voor een euro, de eigenares was hem net aan het uitpakken en ik heb 'm direct gearresteerd. De hele route over de brocante kreeg ik opmerkingen over de mooie schaal dus ik denk dat ik wel een goede keus gemaakt heb (weer: kom maar kijken want hij staat niet op de foto).

Op de terugweg langs de depot vent om de meubels op te halen (we hadden geld kunnen pinnen). De hele familie werd erbij gehaald om de meubels tevoorschijn te halen en om ze in onze bus te zetten; ze waren wel met z'n zessen bezig om de bus te verbouwen en wij stonden als Jeannetje Rozewater erbij te kijken! Met een bus vol richting camping voor de apero, te gezellig maar toch besloten thuis te eten zitten we nu op ons balkon te na te genieten van de warmte (nog steeds 30 graden), ons paleis en de lieve vrienden en familie die hier zijn (geweest) en die we op bezoek hebben gehad.