donderdag 31 juli 2008

Alweer een leuke dag!

Vanmorgen volgens eeuwenoude traditie eerst uitgeslapen, zo erg zelfs dat de plooien van het laken in ons gezicht stonden (of worden we toch gewoon ouder in de loop der jaren?).
We wilden eerst de bus leeghalen (de kast van gisteren en het bed) en ik belde aan bij Annick (een buurvrouw) om de sleutel van de parkeerplaats achter ons huis te kunnen gebruiken om de bus te kunnen keren. Daar was ook Thierry Malot (de jongste zoon van de vorige eigenaar van ons huis) en die wilde wel heel erg graag een foto van ons maken. Later bleek dat hij graag ook zo arm in arm als ik met Tim stond met mij op de foto wilde. Beloning voor deze foto was: meehelpen sjouwen. Nou dan sta ik graag in mijn pyama met 'slaapvlechten' met een aangeschoten Fransman op de foto hoor! In ruil voor het sjouwen wilde hij dan wel weer een rondleiding door zijn voormalig ouderlijk huis. We krijgen een afdruk van de foto's en als het niet te affreux is zal ik ze hier nog publiceren ook.
De missie vandaag was de Brico-Depot (Gamma) bij Avignon. Daar kochten we alle hulpstukken om de wc boven aan te sluiten: twee lengtes van 4 meter rioolpijp (paste in de bus zij het wel dwars over mijn stoel), knietjes, lijm etc. Nog even de Auchan aangedaan voor de boodschapjes voor vanmiddag en daar zagen we een klein magnetronnetje staan voor weinig, die hebben we dus maar meegenomen! Weer een paar liter rose ingeslagen (met medaille d'or!) en wat hapjes voor de apero. Vanmiddag kwamen namelijk Fanfan (de postbode uit Entrechaux), Adeline en hun dochter Marie. we hebben ze taramosalata leren kennen, Griekse kuitsalade, en ze vonden het lekker, dat is best raar voor Fransen iets eten dat niet uit Frankrijk komt! Ze vonden het huis 'immense' en we hadden het goed gedaan om dit te kopen. Dat wisten wij wel, maar het is ook leuk te horen van een local! Even geen plaatjes vandaag.

Geen opmerkingen: